Kauppakorkeakoulun pääsykokeet!

Kauppakorkeakoulun pääsykokeet!
3.5.2011 15:57
Kauppikseen!
14

Moikka kaikki!

Paljonko olette ajatelleet laitaa aikaa pääsykokeisiin lukemiseen? Meinasittteko mennä valmennuskurssille?

Kiitsa!

RE: Kauppakorkeakoulun pääsykokeet!
3.5.2011 15:59
Jukka
14

Olen menossa valmennuskursille (www.studentum.fi/Kauppatiede_79464.htm)! Ajattelin lukea kirjat kerran läpi ja tehdä mitä kurssilla neuvotaan tehdä!

3.5.2011 16:01
Nanna
14

En ole itse menossa valmennuskurssille kun ovat kaikki niin kalliita :( Olisin kyllä halunnut!! Minä luen sen sijaan kolme kuukautta yötä päivää kirjoja läpi ja toivon että asiat jäävät mieleen!

3.5.2011 16:03
Ynwa
14

Sama täällä, valmennuskurssille menossa! Tosin olen menossa supermasteriin!
www.studentum.fi/Intensiivikurssi_kauppakorkeakouluun_119770.htm

3.5.2011 16:05
Kalllee
14

Pitääkö kauppakorkeakoulun pääsykokeisiin muka lukea kolme kuukautta?? Huoh!

4.5.2011 8:32
Lemon
3

Huh, kolme kuukautta? Musta ei kyllä olis tuohon hommaan. Pääseekö sinne vielä osa hakijoista suoraan todistusten perusteella? Silloin oisin kyllä varmast in :) Kauppakorkea ei oo kyllä mulle niin tärkeä ollenkaan että kolme kuukautta sitä varten lukisin, no way! On niitä muitakin vaihtoehtoja päästä samoihin duuneihin.

4.5.2011 9:17
Jessika
3

Se on tosi yksilöllistä että kauanko lukee ja montako kertaa kirjat läpi yms. Ite otin tosi iisisti, luin kirjat muutamaan kertaan vaan enkä stressannut ollenkaan, sillä mulla oli kuitenkin varalla toinenkin opiskelupaikka. Ja sitten pääsinkin Turun kauppikseen ekalla yrittämällä! :)

Mun hyvä kaveri sitten taas luki iha hulluna, kaikki kirjat muistaakseni kahdeksaan kertaan läpi eikä siltikään pääsyt. Hän on luonteeltaan semmonen jännittäjä ja stressaaja, ja meni sitten lukkoon pääsykokeissa. Seuraavana vuonna hän kävi valmennuskurssin, muttei siltikään päässy. Sitten hän aloitti opiskelut muualla, mutta päätti kuitenkin hakea vielä kolmannen kerran. Nyt hän luki miten koulun ja töiden lomassa ehti, ei yrittänyt liikaa ja meni kokeisiinkin vaan 'kokeilemaan', tietäen että on kuitenkin ihan hyvä opiskelupaikka missä vois jatkaa. Ja kuinkas kävikään? Hän pääsi kolmannella, rennolla kokeilulla sisään :)

Tsemppiä kaikille tämän vuoden pääsykokeisiin! Vinkkinä semmonen, että jättäkää turha jännittäminen ja stressaaminen pois :)

24.1.2012 15:57
Santtu
3

Riippuu paljon miten nopeasti sisäistät ja ymmärrät asiat. En usko, että on mitään tarkkaa aikaa sille, kuinka monta kuukautta ennen lukeminen pitää ehdottomasti aloittaa tai kuinka kauan lukea pääsykokeisiin. Itse kävin valmennuskurssin ja siitä oli kyllä apua etenkin matematiikan osalta. Kirjat luin kaksi kertaa: ensimmäisen kerran huolella ja tehden muistiinpanoja ja toisen kerran tsekkaillen ne asiat, jotka olivat vielä epäselviä Ja mitä tulee siihen kuinka monta kertaa kirjat kahlaa läpi, mielestäni ei kannata asettaa itselleen tavoitteita sen suhteen, vaan ennemmin keskittyä siihen, että jokaisella lukukerralla sisäistää ja ymmärtää luetut asiat.

Olen samaa mieltä Jessikan kanssa, turha stressaaminen kannattaa unohtaa, koska silloin ei ainakaan mikään asia mene päähän :D

Tsemppiä pääsykokeisiin!

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: Kauppakorkeakoulun pääsykokeet!? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.