Liiketalous + valintakoe

Liiketalous + valintakoe
24.1.2011 9:05
Kritalli
1

Ciao!
Kirjotan tänä vuonna ylioppilaaksi ja aion hake opiskelemaan liiketaloutta Haaga-Heliaan ensi vuodeksi. Osaisko joku kertoa mulle niistä valintakokeista, että minkälaiset ne on? Mimmosia tehtäviä? Onko haastattelua? Valintakokeessa on vissiin ainakin matikkaa, oliko se kuinka vaikeaa? Kirjotan pitkän matikan ylppäreissä, eli en mä siinä mikään ihan huono ole. Minkälaista materiaalia piti lukea valintakoetta varten?
Kiitos avusta!

RE: Liiketalous + valintakoe
31.1.2011 11:48
Marianne
4

Heippa!

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta juuri tosta Haaga-Helian pääsykokeesta, mutta itse opiskelen kolmatta vuotta Turun AMK:ssa liiketaloutta. Meiän pääsykokeessa oli monivalintatehtäviä ennakkomateriaalista (joka oli Stockmann-konsernin vuosikertomus), matikka/looginen päättely -osuus sekä essee. Ei muistaakseni muuta. Matikan tehtävät ei ollu pahoja, perus prosenttilaskuja ja muita, ja sitten niitä loogisen päättelykyvyn tehtäviä, esim. mikä kuvio tulee seuraavaksi. Laskinta ei saanu käyttää, joten ne on ihan päässä laskettavia. Jos luet pitkää matikkaa niin pärjäät varmasti ;)) Mitään haastattelua tohon ei kuulunu, se on ilmeisesti vaan tossa enkun kielisessä business-linjassa.
Voisin kuvitella, että pääsykoe Hesassa on aika samantapainen kuin täällä Turussa :)

31.1.2011 15:19
Alma
4

Heissan! Joo sun ei todellakaan tarvi jännittää sitä valintakokeen matikan osuutta, ihan perus simppeleitä tehtäviä. Just prosenttilaskuja oli ja tais ollu joitain yhtälöitäkin. Ja sitten piti päätellä mikä kuvio tai luku kuuluu sarjan jatkoksi yms. Joten no worries!

10.2.2011 11:21
Kritalli
4

Okei, kiitos teille avusta kun vastasitte ja ihana kuulla että valintakokeet ei oo pahat! Tai siis matikkaosuus ainakaan ;)
Onko muita Haaga-Heliaan hakijoita?? :D

Oletko kiinnostunut tästä keskustelusta: Liiketalous + valintakoe? Rekisteröimällä sähköpostiosoitteesi saat jatkossa viestin suoraan sähköpostiisi joka kerta kun keskusteluun tulee uusia lisäyksiä.